GNFC

 2000-იანი წლების ქართული კინოდოკუმენტალისტიკა რეალობის კრეატიული ათვისების გზაზე
20 დეკ 2017
2000-იანი წლების ქართული კინოდოკუმენტალისტიკა რეალობის კრეატიული ათვისების გზაზე
მანანა ლეკბორაშვილი პოსტსაბჭოთა პირველი ათწლეული ქართული კინოდოკუმენტალისტიკისთვის  მძიმე პერიოდი აღმოჩნდა.  დაძაბული და დინამიკური სოციალურ-პოლიტიკური ცხოვრების     მიუხედავად,  დოკუმენტურმა კინომ მხარი ვერ აუბა სინამდვილეს. მიზეზი შეიძლება სწორედ  რეალობი... სრულად
კინო, ლიტერატურა, მხატვრობა
11 დეკ 2017
კინო, ლიტერატურა, მხატვრობა
ირინა  დემეტრაძე (ფილმების "რჩეული” და "ღამის ცეკვა” მაგალითზე) 1991 წელს მიხეილ კალატოზიშვილი უმცროსი იღებს ფილმს "რჩეული". ფილმი პროსპერ მერიმეს „მატეო ფალკონეს" მოტივებზეა შექმნილი. ფილმის მოქმედება 1921 წელს ხდება, ანუ საქართველოს გასაბჭოებაა აღწერილი. მთავარი გ... სრულად
ქართული სოც-რეალიზმი და რეალობაზე რეფლექსია
04 დეკ 2017
ქართული სოც-რეალიზმი და რეალობაზე რეფლექსია
ალექსანდრე გაბელია (კინოკრიტიკოსი)   ქართული კინემატოგრაფის სტაგნაცია  90-იანი წლებიდან  დაიწყო.  „ბნელმა დრომ" ხელოვნება გააჩერა მაშინ, როცა ემპირიული თვალსაზრისით, სწორედ ასეთ დროს იწყებოდა დიდი მოძრაობები. თუმცა, ამ ყველაფერს მებრძოლი არტისტები ქმნიდნენ, რომლებიც საკით... სრულად
ოცნებების სასაფლაო გაღმა და გამოღმა ნაპირზე
27 ნოემ 2017
ოცნებების სასაფლაო გაღმა და გამოღმა ნაპირზე
თეო ხატიაშვილი ,,გვახსოვდეს აფხაზეთი!”, ,,აფხაზეთი ჩვენი ტკივილია!” - ლოზუნგები თანამედროვე საქართველოს ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე ღრმად ჩაბეჭდილი და პოლიტიკოსებისა თუ მედიისგან ფართოდ ტირაჟირებულია, რაც წარმოადგენს იმის მეტყველ სიმპტომს, თუ როგორ აღვიქვამთ დამოუკიდებლობის... სრულად
ქართული კინოს გზა საერთაშორისო ფესტივალებიდან მსოფლიო ეკრანებამდე
22 ნოემ 2017
ქართული კინოს გზა საერთაშორისო ფესტივალებიდან მსოფლიო ეკრანებამდე
მაგდა ანიკაშვილი უკანასკნელი ათწლეულის ქართული კინოპროდუქცია არაერთგვაროვანია. ახალი ქართული კინო არ ვითარდება ერთი კონკრეტული მიმდინარეობის ფარგლებში. იმის მიუხედავად, რომ ცალკეული ფილმების ანალიზისას, იკვეთება საერთო ტენდენციები, შეუძლებელია, ფრანგული ან რუმინული მაგალი... სრულად
ნიჰილიზმის, აბსურდის ნიშნები პოსტსაბჭოთა ქართულ კინოში
14 ნოემ 2017
ნიჰილიზმის, აბსურდის ნიშნები პოსტსაბჭოთა ქართულ კინოში
ნინო მხეიძე  (1991-2003წწ)  საუკუნეების მიჯნაზე, მოაზროვნე ინდივიდებში ყოველთვის ისადგურებდა უიმედობის, ცხოვრების აბსურდულობის შეგრძნება. მე-20 საუკუნის დასაწყისში ჰერტრუდა სტაინმა ჰემინგუეის საუბარში `დაკარგული თაობის" წარმომადგენელი უწოდა. ეს ნაწილობრივ ასეც ... სრულად