GNFC

ქართული სოც-რეალიზმი და რეალობაზე რეფლექსია
04 დეკ 2017
ქართული სოც-რეალიზმი და რეალობაზე რეფლექსია
ალექსანდრე გაბელია (კინოკრიტიკოსი)   ქართული კინემატოგრაფის სტაგნაცია  90-იანი წლებიდან  დაიწყო.  „ბნელმა დრომ" ხელოვნება გააჩერა მაშინ, როცა ემპირიული თვალსაზრისით, სწორედ ასეთ დროს იწყებოდა დიდი მოძრაობები. თუმცა, ამ ყველაფერს მებრძოლი არტისტები ქმნიდნენ, რომლებიც საკით... სრულად
ოცნებების სასაფლაო გაღმა და გამოღმა ნაპირზე
27 ნოემ 2017
ოცნებების სასაფლაო გაღმა და გამოღმა ნაპირზე
თეო ხატიაშვილი ,,გვახსოვდეს აფხაზეთი!”, ,,აფხაზეთი ჩვენი ტკივილია!” - ლოზუნგები თანამედროვე საქართველოს ისტორიაში ერთ-ერთი ყველაზე ღრმად ჩაბეჭდილი და პოლიტიკოსებისა თუ მედიისგან ფართოდ ტირაჟირებულია, რაც წარმოადგენს იმის მეტყველ სიმპტომს, თუ როგორ აღვიქვამთ დამოუკიდებლობის... სრულად
ქართული კინოს გზა საერთაშორისო ფესტივალებიდან მსოფლიო ეკრანებამდე
22 ნოემ 2017
ქართული კინოს გზა საერთაშორისო ფესტივალებიდან მსოფლიო ეკრანებამდე
მაგდა ანიკაშვილი უკანასკნელი ათწლეულის ქართული კინოპროდუქცია არაერთგვაროვანია. ახალი ქართული კინო არ ვითარდება ერთი კონკრეტული მიმდინარეობის ფარგლებში. იმის მიუხედავად, რომ ცალკეული ფილმების ანალიზისას, იკვეთება საერთო ტენდენციები, შეუძლებელია, ფრანგული ან რუმინული მაგალი... სრულად
ნიჰილიზმის, აბსურდის ნიშნები პოსტსაბჭოთა ქართულ კინოში
14 ნოემ 2017
ნიჰილიზმის, აბსურდის ნიშნები პოსტსაბჭოთა ქართულ კინოში
ნინო მხეიძე  (1991-2003წწ)  საუკუნეების მიჯნაზე, მოაზროვნე ინდივიდებში ყოველთვის ისადგურებდა უიმედობის, ცხოვრების აბსურდულობის შეგრძნება. მე-20 საუკუნის დასაწყისში ჰერტრუდა სტაინმა ჰემინგუეის საუბარში `დაკარგული თაობის" წარმომადგენელი უწოდა. ეს ნაწილობრივ ასეც ... სრულად
იგავში დაბრუნება
09 ნოემ 2017
იგავში დაბრუნება
უახლესი ქართული კინოს ერთი ძველი „განახლებული" ტენდენციის გარშემო ლელა ოჩიაური იგავი, როგორც ცნობილია, მოცულობით პატარა ფორმაა, მაგრამ ძალიან გამომსახველი და მრავალშრიანი, რომელიც გამორიცხავს მაყურებელზე ყოველგვარ ძალდატანებას (შინაარსის დონეზეც კი) და იწყობ... სრულად
23 ოქტ 2017
"კინოინდუსტრიის დაფინანსებისა და სახელმწიფო მხარდაჭერის მექანიზმების შესახებ"
  ქართული კინოს ფენომენიდან - ახალ ქართულ კინომდე   ნანა დოლიძე    "ყოფილი საბჭოთა ქვეყანა ახლა კინემატოგრაფის ცხელი წერტილია”, "ახალი ქართული კინო”, "ახალი ტალღა ქართულ კინოში”, "წლის აღმოჩენა”, "ბოლო წლების ყველაზე ინტელექტუალური ფილმი” - ეს ის ეპითეტებია, რომლითა... სრულად