GNFC

დროისა და სივრცის ტრანსფორმაცია პოსტსაბჭოთა ქართულ კინოში: ისტორიული და თანამედროვე კონტექსტი
17 აგვ 2017
დროისა და სივრცის ტრანსფორმაცია პოსტსაბჭოთა ქართულ კინოში: ისტორიული და თანამედროვე კონტექსტი
დავით ბუხრიკიძე დრო და სივრცე - როგორც ფილოსოფიური, დიალექტიკური და ესთეტიკური კატეგორია, იმთავითვე კინოხელოვნების ერთგვარ საზომად იქცა. კინოენის შექმნაც და განვითარებაც სივრცე-დროით კატეგორიას უკავშირდება, რომლის არსებობის შესახებ დისკურსი ჯერ კიდევ მეოცე საუკუნის 2... სრულად
რეალობის სიმულაცია და „მე ვარ ბესო“
11 აგვ 2017
რეალობის სიმულაცია და „მე ვარ ბესო“
ალექსანდრე გაბელია ქართული კინემატოგრაფის სტაგნაცია  90-იანი წლებიდან  დაიწყო.  „ბნელმა დრომ" ხელოვნება გააჩერა. მაშინ, როცა ემპირიული თვალსაზრისით, სწორედ ასეთ დროს იწყებოდა დიდი მოძრაობები. თუმცა, ამ ყველაფერს მებრძოლი არტისტები ქმნიდნენ, რომლებიც საკითხს... სრულად
 „მანდარინები“ – ომი და ტერორიზმი ეკრანზე
04 აგვ 2017
„მანდარინები“ – ომი და ტერორიზმი ეკრანზე
ეთერ ოკუჯავა „წელს მქონდა ბედნიერება დავსწრებოდი ოთხ განსხვავებულ ფესტივალს და მინდა გითხრათ, რომ საუკეთესო ფილმი, რაც ვნახე, არის ესტონურ-ქართული კოპროდუქცია „მანდარინები" 1. არა მხოლოდ აქ, არამედ ყველგან, სადაც საშუალება მეძლევა, ვამბობ, რომ ჩემი ერთადერთი თხო... სრულად
ღმერთისა და მამის  სახელით
27 ივლ 2017
ღმერთისა და მამის სახელით
თეო ხატიაშვილი  ეს წერილი 1998 წელს დავწერე ჟურნალ "ისკუსსტვო კინოსთვის” , რომელშიც პერიოდულად განიხილებოდა პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში კინოს განვითარების პერსპექტივები. წერილს მცირე კუპიურებითა და ჩემივე რედაქტირებით გთავაზობთ, რადგან, ვფიქრობ, მასში წამოწეული საკითხები დ... სრულად
ახალი ქართული კინო - ზოგადი მიმოხილვა
21 ივლ 2017
ახალი ქართული კინო - ზოგადი მიმოხილვა
არჩილ შუბაშვილი საქართველოს დამოუკიდებლობის 25 წლის განმავლობაში ქართულ კინოს, მიუხედავად დიდი ტრადიციებისა, თითქმის თავიდან მოუწია ჩამოყალიბებისა და  განვითარების რთული გზის გავლა. დღეს, ალბათ, ერთმნიშვნელოვნად შეიძლება ითქვას, რომ მრავალწლიანი მატერიალური და სულ... სრულად
ახალი სახელმწიფო რეგულაციებიდან ახალ ქართულ კინომდე
14 ივლ 2017
ახალი სახელმწიფო რეგულაციებიდან ახალ ქართულ კინომდე
მაგდა ანიკაშვილი ახალი ქართული კინო შემდგარი მოვლენაა. დღეს ყველაზე სკეპტიკურად განწყობილი კინომოყვარულებიც აღიარებენ, რომ ეროვნულ კინემატოგრაფში ახალი მნიშვნელოვანი ეტაპია დაწყებული. მას ვერ ვუწოდებთ ახალ ტალღას, რადგან თანამედროვე კინოპროდუქციას არ აქვს განსაზ... სრულად